La PNL treballa des del supòsit que tota conducta és producte d’una activitat mental o estratègia i, per tant, si identifiquem aquestes estratègies mentals, nostres o les d’altres persones, podem modificar-les, canviar-les o copiar-les.
PNL vol dir Programació Neurolingüística. La paraula Programació es refereix a les estratègies mentals que utilitzem per moure’ns per la vida, que són producte de les nostres percepcions: vista, oïda, olfacte, gust i tacte, i que donen lloc a la nostra conducta. Neuro- es refereix a la resposta a nivell neuronal que es produeix per la nostra activitat mental i conductual. I lingüística es refereix a l’expressió de tota activitat neurològica o de la conducta que fem a traves del llenguatge.
Un problema del PNL es la naturaleza de su nombre, ya que cuando se menciona el termino Programacion Neurolinguistica a personas que nunca han oido hablar de el, la reaccion suele ser un poco negativa. Por otra parte, el nombre podria suscitar que estamos ante tecnicas empiricas derivadas de la neurociencias , pero no hay evidencias que constaten la eficacia de estas.
La eficacia se constata en el cambio que la persona experimenta, y este es una realidad. Como, en casi todo, las primeras señales de eficacia llegan a través de la realidad y luego con la repetición y con tiempo, la mayoria de teorias pueden demostrarse con estudios e investigaciones basadas en el método científico. Que la PNL esté todavía en sus inicios no tiene que hacernos pensar que algun día no va a ser demostrada su eficacia científicamente. De momento disfrutemos de su capacidad para hacernos cambiar.
Muchas gracias por compartir tu reflexión.